Norișorul.ro
Back to Romania (old blog)

Wizz Air și experiența mea cu ei

Locuind în Anglia aproape 6 ani de zile și neurând România chiar atât de mult încât să nu vreau să mai pășesc prin ea, am zburat între UK și România de zeci de ori. Indiferent c-am plecat din Londra sau din Doncaster, c-am aterizat în Cluj, Tg Mureș sau București, toate zborurile UK-RO-UK le-am făcut cu Wizz Air. Am auzit foarte multe lucruri despre această companie și voiam să vă povestesc experiența mea cu ei și daca aș mai zbura vreodată la bordul aeronavelor lor.

De ce i-am ales?

Pentru că erau singura companie aeriană care avea zboruri directe din Anglia (Londra) în Târgu Mureș. Iar pentru mine era foarte confortabil să călătoresc 3 ore până la aeroportul din Luton, dar când aterizez să aterizez acasă și să evit drumuri inutile pe șoselele României. Zborurile Lufthansa din Manchester cu escale în Germania și aterizat la Cluj (deci nu acasă la Târgu Mureș) mi s-au părut inutile pentru mine și nu le-am ales niciodată.

Despre prețuri

Wizz Air este o companie low-cost, dar asta nu înseamnă ca n-am dat o mică avere pe bilete. Am ajuns de câteva ori la £400 pe un drum dus-întors in perioada Crăciunului sau £250 la Paște. Dar am plătit si sub £100 in extra-sezon. Cu toate astea, pe rutele preferate de mine si in perioadele care ma interesau am găsit tot timpul prețuri mai mici la ei decât la alte companii sau pe alte rute. Desigur, biletele cele mai bune se găsesc in afara sezoanelor estivale si atunci când sunt cumparate cu cel puțin o lună înaintea zborului.

wizz air

Servicii

Wizz Air nu oferă mâncare sau băuturi gratis pe parcursul zborului, cum fac alte companii (vezi Lufthansa). Dar nu e corect sa comparam mere cu pere, companie low-cost cu companie ne low-cost. Mi-ar fi placut sa servească măcar o gustare, dar nu m-am supărat pentru nu o fac. Legat de bagajele de mâna, regulile se tot schimba, atunci când circulam eu cel mai des cu ei aveau o taxa si număr nelimitat de kg. Acum nu mai au taxa, dar au limita de 10 kg. Mie mi-a plăcut mai mult înainte fără limita de kilograme, pentru ca nu circulam de regula cu bagaj de cala.

Serviciul de Priority Boarding a fost ceva ce achiziționam întotdeauna pentru ca aveam voie sa aduc un bagaj mic de mâna in plus pentru doar £3. Serviciul Wizz Discount a fost foarte util, pentru £25/an am prins bilete reduse cu 20% cam tot timpul. Pe alte servicii oferite de ei (asigurare, alerta sms & co) le-am considerat inutile petru mine si nu le-am folosit deloc.

Ce nu mi-a plăcut

Preturile. Am avut întotdeauna așteptarea ca prețurile sa fie foarte mici, vorbind de o companie low cost. Dar Wizz Discount n-am avut întotdeauna, așa ca de multe ori am prins prețuri uriașe. Nu mi-a placut nici faptul că trebuia să plătești o taxă ca să te așezi în avion pe un scaun ales de tine și nu pe cel pe care ți-l alocau ei random (nu mă refer aici la scaunele cu spațiu mai mare la picioare). Mai demult taxa aceasta nu exista.

Concluzia mea despre Wizz Air

Eu nu fac parte din categoria oamenilor cărora nu le place Wizz Air-ul.  Pentru ca eu să aleg să zbor de mai mult ori cu o companie, fie ea Wizz Air sau nu, aceasta trebuie să-mi respecte 3 dorințe:

  • să mă ducă în siguranță la destinație
  • să aibă prețuri competitive față de alte companii aeriene
  • personalul lor să se comporte politicos cu mine

Eu la Wizz Air am întâlnit în general lucrurile aceastea, motiv pentru care nu m-am plâns niciodată de ei. Întârzieri am avut și eu, dar n-am considerat că aceastea au fost din vina companiei. Nu cred că s-au strâns piloții într-o ședință înainte de zbor și s-au gândit: ”Hmmm, cum să facem să enervăm pasagerii cât mai mult? ȘTIU! Întârziem decolarea cu X zeci de minute. YESSS!”.

Nu există așa ceva.

Am plecat și eu într-un an la 4 ore după ce m-am îmbarcat în avion pentru că începuse o zăpadă destul de ciudată în Luton și aeroportul a interzis orice decolare, iar când a dat drumul avioanelor să plece s-a creat o coadă de 23 de aeronave care își așteptau rândul la degivrare. Nu am înțeles de ce oamenii blamau compania de zbor pentru acest incident!

În alt an am întârziat o oră cu decolarea pentru că avionul nostru plecase cu întârziere în călătoria precedentă și a aterizat în aeroportul de unde plecam eu prea târziu. Motivul a fost o situație similară cele de mai sus. Nici mie nu mi-a plăcut să stau o oră degeaba în aeroport și cu siguranță nu mi-a plăcut să-mi pierd rezervarea la trenul care urma să mă ducă din Luton până în Manchester, dar nu consider că a fost vina Wizz Air-ului dacă a primit sau nu la timp permisiunea de decolare din aeroportul de unde a pleacat.

Astfel de evenimente sunt excepții, nu se întâmplă întotdeauna, deci nu cred că ar trebui să catalogăm compania datorită lor și să ignorăm toate celelalte zeci de zboruri care au plecat la timp sau cu foarte puține minute întârziere. Mi-ar fi plăcut să înțeleagă mai mulți oameni lucrurile acestea și să evite astfel să se enerveze și să-și facă rău inutil. Viața e mai frumoasă când suntem empatici și înțelegători! 🙂

Prin urmare

Eu am auzit mai multe povești ciudățele cu Wizz Air, în general legate de comportamentul angajaților din aeroporturi față de pasageri, și înțeleg frustrările oamenilor – personal, aș putea trece peste aproape orice doar peste impolitețe față de mine și nesimțire de la cel pe care-l plătesc pentru un serviciu, nu – dar eu nu am trăit astfel de evenimente cu Wizz Air, motiv pentru care îi urmăresc și recomand în continuare. Atât timp cât am ajuns de nenumărate ori în siguranță la destinațiile mele și cât timp cu mine nu s-a comportat nimeni urât, eu nu am cum să am o părere proastă despre ei.

Dar CRED că evenimente neplăcute se întâmplă uneori, așa că dacă voi ați pățit altele (sau, din contră, dacă sunteți în situația mea fericită), m-aș bucura să aud și experiențele voastre.

Vă pup!

Sursă foto 1, 2-Pinterest

 

You Might Also Like...

15 Comments

  • Reply
    AndreeaGeorgiana P
    October 14, 2017 at 2:34 PM

    Eu zbor doar cu wizz air mai ales pt ca au cea mai noua flota aviatica. Incidente (accidente) nu au avut fata de alte companii low cost. Iar cu wizz discount chiar sunt multumita. Voi zbura acum la Bruxelles cu 39 lei pe zbor 😉

    • Reply
      Ioana
      October 15, 2017 at 9:53 AM

      Asta e avantajul Wizz Airului – daca esti flexibil la date (asa cum eu nu am fost niciodata) gasesti niște super prețuri. Vacanta minunata iti doresc! ☺️

  • Reply
    Deja-vu de sezon - în tren
    December 21, 2017 at 2:54 PM

    […] într-un tren cu scaune tapițate care dac-ar fi roz cu mov le-aș confunda cu cele ale Wizz-ului, cu oameni mulți in fața mea și am un déjà vu de când zburam pe ruta Londra – Tg. Mureș de […]

  • Reply
    Cea mai mare minciună din online | Back to Romania
    August 10, 2018 at 9:58 AM

    […] mai amuzanți sunt cei de la WizzAir. Au și ei oferte sub formă de reduceri de preț pentru membrii lor înregistrați, singura […]

  • Reply
    Amy
    October 3, 2018 at 9:12 AM

    Eu doar cu WizzAir am zburat pana acum si am fost de fiecare data multumita. E singura companie low cost care imi inspira incredere, pentru ca pana acum nu am auzit sa aiba parte de incidente majore, cum s-a intamplat in cazul companiilor precum RyanAir, BlueAir si Tarom, cu care de altfel n-as zbura niciodata, indiferent de cat de putin ar costa biletele. 🙂

    • Reply
      Ioana
      October 3, 2018 at 9:26 AM

      Sa stii ca eu am incredere si in Tarom. Am zburat foarte bine cu ei, de fiecare data. RyanAir nu-mi place, e super inghesuit si vai de el, iar fata de BlueAir simt aceeasi chestie ca si tine! :))

  • Reply
    Și Dumnezeu a zis: să fie zboruri între București și Tg Mureș!
    November 1, 2018 at 2:50 PM

    […] n-am circulat excesiv de des cu Tarom încât să-mi permit să le fac un review complet pe blog (cum am făcut pentru Wizz Air), dar neoficial am avut întotdeauna zboruri excelente cu […]

    • Reply
      Voseniuc
      October 12, 2019 at 8:52 PM

      Am avut pana acum multe calatori cu dvs,si pana acum am avut locuri unul langa altul,eu si cu sotia mea,nu ma faceti sa imi schimb parerea despre voi!,sotia mea sufera de atacuri de panica,o sa va faceti probleme cu mana voasta,si sper ca acesta sa fie ultimul zbor cu voi,va multumim.

      • Reply
        Ioana
        October 13, 2019 at 1:20 PM

        Salut! Este adevarat ca de ceva vreme (aproximativ un an, oare?) Wizz Air si-a schimbat din nou politica legata de scaunele din avion. Daca inainte iti puteai alege un scaun mod gratuit, acum trebuie sa platesti pentru el. In cazul in care nu platesti si calatoresti alaturi de alte persoane, locurile in avion se distribuie in mod aleatoriu.

        Nici eu nu sunt foarte incantata de aceasta noua regula, noi am refuzat sa platim pentru scaune unul langa celalalt in ultimele 3 zboruri. De fiecare data insa am reusit sa ne mutam inainte de decolare unul langa altul. Daca exista locuri disponibile, stewardesele va ajuta in aceasta problema – trebuie doar sa va comunicati intentia de a sta langa partenerul dumneavoastra.

  • Reply
    Cucubau
    January 14, 2019 at 12:19 AM

    Buna seara.
    Am si eu un zbor in februarie. Ce sunt eu nelamurit: am cumparat acel priority de vreo 13 lire dus intors. Am un rucsac pentru laptop(15,6 inch). Ar bate la ochi? Este cu 6 cm mai mare in inaltime si 3 latime fata de cerintele lor. Un tovaras a zis ca a trecut fara probleme cu el. Si as mai avea voie cu un troller. Sper sa nu am probleme. Nu am mai zburat niciodata. Nici nu stiu unde sa ajung ?

    • Reply
      Ioana
      January 14, 2019 at 10:28 AM

      Eu nu mi-as face probleme cu rucsacul, sigur n-o sa comenteze nimic. Se leaga mai mult de trollere, dar deja majoritatea au marimi standard de avion, deci nici cu ele nu prea mai sunt probleme. Ori e de cala, ori e de sus in avion. Bafta! 🙂

    • Reply
      Piciupiciu
      June 12, 2019 at 10:24 AM

      Domnilor Menegeri.. de la Wizzair!!! Pe lângă faptul , ca avionul are întârziere … la Cursa Birmingham .. Cluj… și nu a venit nimeni sa ne dea … vreo explicație !!!! In aeroportul din Birmingham … nu se spune .. nimic in românește … avem printre noi și oameni in vârstă… care nu inteleg engleza… nu știu săraci ‘!! Încotro sa meargă !!! Rusine companiei… pentru prostul menegeriat din aeroport !!! Pe viitor nu am sa mai aleg sa zbor cu acesta companie ..

  • Reply
    Cum mi-am (aproape) învins teama de zbor • Back to Romania
    February 25, 2019 at 9:36 AM

    […] traumatizante din trecut. Avioanele au circulat întotdeauna frumos, indiferent că au fost la Wizz Air, Tarom, Lufthansa sau ce-or mai fi […]

  • Reply
    Noua politică legată de bagajele Wizz Air care face oamenii să se țigănească prin aeroporturi • Back to Romania
    May 6, 2019 at 9:44 PM

    […] ori obiectiv și cu argumente apărarea în fața oricui care avea ceva de rău de zis despre ea. Am avut întotdeauna experiențe bune cu ei, dar acum mi se pare că fac o greșeală foarte gravă pe care n-am găsit-o explicată suficient […]

  • Reply
    Adrian
    August 9, 2021 at 9:33 AM

    Nu recomand! – CEA MAI DEZGUSTATOARE EXPERIENTA DIN VIATA MEA

    Am mai zburat cu aceasta companie, au mai fost mici probleme insa nu atat de grave incat sa nu mai zbor cu ei niciodata, dar experienta din acest moment m-a facut sa nu-mi mai doresc vreodata sa traiesc asa ceva.
    Pe scurt, poveste mea:
    I-am cumparat mamei mele un bilet pe ruta Treviso ( Italia ) – Bucuresti ( Romania ), nu doar ca au cele mai mici preturi dar toate companiile care zboara pe aceasta ruta sunt Low Cost.
    Am cumparat un bilet pentru data de 02 August – 25 August 2021.
    Asa cum au mai descris si predecesorii mei anterior, inainte exista varianta in care sa primesti un loc by default, fara sa trebuiasca sa platesti ceva, adica iti ofereau ei un loc aleatoriu, iar daca voiai sa-ti alegi tu un loc anume, exista o taxa, ei bine acum chiar si primirea unui loc aleatoriu este contra cost si nu afli asta decat dupa ce ai achizitionat deja biletul, cu alte cuvinte daca nu vrei sa mai platesti, pierzi banii pe bilete. Am facut si asta, am platit pentru a primi un loc aleatoriu.
    Dupa cateva zile am primit un email de la wizz air prin care mi se comunica faptul ca zborul de intoarcere din data de 25 august a fost anulat si mi-au oferit alternativa prin care tot in aceasi zi sa soseasca in Romania, dar la ora 23:00, nu dimineata asa cum era zborul a carui bilet il achizitionasem deja. Nu mi-a convenit pentru ca nu voiam sa stau cu ea pe drumuri atat de tarziu si am optat pentru intoarcere in Treviso in data de 26 august. Am intrat din nou in cont pentru modificarea rezervarii, intr-adevar pretului biletului a fost acelasi insa a trebuit din nou sa platesc taxa privind alocarea unui loc aleatoriu in avion, desi mai platisem asta inca o data.
    In data de 02 august, data zborului de la Treviso la Bucuresti, s-a anuntat greva in cadrul companiei WizzAir pe aeroporturile din Italia, un alt motiv de suspan si emotii insa cu putin noroc acest zbor a avut loc si a putut veni in Romania. Altii n-au fost atat de norocosi si au stat cu orele prin aeroporturi.
    Dupa cateva zile petrecute in Romania avea sa vina momentul in care trebuia sa se intoarca in Italia, desi platisem locurile atat pentru zborul de dus cat si pentru cel de intors, n-am putut face Chek-in-ul mai devreme de 48 de ore dinaintea zborului, am trecut si peste asta, am asteptat ziua in care sa pot face chek-in-ul insa iar surpriza, nu l-am putut face, mesajul era ceva de genul ” ne pare rau, nu puteti efectua check-in-ul nici online si nici in aeroport, trebuie sa ne contactati la nr. x “. Am facut si asta, i-am contactat la nr. mentionat de ei ( ca sa nu mai zic de tariful de 1.20 euro/minut unde a trebuit sa stau 10 min cu o melodie pe fundal ca sa pot intra in legatura cu un agent ) si i-am comunicat domnului ca nu inteleg motivul pentru care nu pot efectua check-in-ul, mi-au fost solicitate cateva informatii despre nr. rezervarii, persoana care calatoreste etc. ca la final sa-mi spuna ca intr-adevar exista o problema, dar ca rezolva el imediat. L-am intrebat: care este acea problema? si mi-a spus ca: Se mai intampla. L-m intrebat din noua, totusi, care este problema, ce se mai intampla? N-a stiut sa-mi zica insa m-a rezolvat el dintr-un buton. Am dat refresh paginii in care eram logat si intr-adevar a functionat, am putut merge mai departe.
    Am efecutat check-in-ul iar la finanlul acestuia mi s-a spus ca pentru descarcarea biletelor sa apas pe butonul repectiv, zis si facut, si am descarcat fisierul unde avea sa fie biletul, deschid pdf-ul si mi se afiseaza un doc. pe care scria mare ” acest nu este un permis de imbarcare”. Pentru eliberarea biletelor mergeti la oficiul nostru din aeroport. M-am gandit ca pasagerul avand un bagaj de cala oricum trebuie sa mearga sa-l predea la biroul lor si va primi acolo si biletul.
    A ajuns in aeroport, a mers la biroul acestora care i-a luat bagajul insa i-au comunicat ca nu-i pot oferi biletul pentru ca nu are formularul “EU PLF” completat si pentru asta trebuie ori sa intre pe link-ul https://app.euplf.eu unde trebuie sa-si fac un cont si sa completeze informatiile de calatorie, ori se poate duce la alt ghiseu de-al lor unde il pot face angajatii wizz-air, contra cost ( alti 10 euro ). Mentionez ca la acel moment, atat Romania cat si Italia se aflau in zona verde privind restrictiile de calatorile pe fondul Covid-19, si totodata mama mea este vaccinata si detine un Green PASS.
    Am intrat pe link-ul mentionat de ei pentru a completa acest formular unde i se cereau niste informatii foarte banale si fara sens insa fara de care nu putea zbura. N-am reustit sa completez pana la final acest formular pentru ca nu regaseam Romania in lista tarilor din care se pleaca, aflat si sub presiunea timpului ca nu mai era foarte mult pana la inchiderea portilor am ales sa merg cu mama la acest ghiseu unde trebuia sa-mi completeze aceasta doamna formularul si caruia i-am solicitat mai multe informatii in acest sens si care mi-a raspuns destul de agresiv si total neconcludet ca asa cere Italia si ca nu stie ce reprezinta, iar dupa cateva schimbrui de replici, recunosc nu e cel mai bun ton pentru ca deja eram dezgustat de toata aceasta experienta de pana acum, ca la final sa-mi spuna ca nu vrea sa-mi faca acest formular, ca nu este obligata. ( mentionez ca in aceasta situatie se mai aflau si alti pasagerii iar la intrarea in Romania nu i s-a cerut nimic)
    Am intrat din nou pe acel link pentru a completa formularul insa m-am lovit de aceeasi problema iar dupa cateva minute am revenit la ghiseul acestei doamne, de data aceasta avand o discutie mai civilizata, m-am milogit de aceasta ca sa-mi completeze formularul pe care intr-un final l-am primit si platit ( 10 euro ),si care a durat mai putin de 2 min ca sa faca asta.
    Plecand de la un prim cost de 120 euro/bilet dus-intors, am ajuns ca intr-un final sa platesc 156,5 euro 90 euro ( bagaj de cala ) 10 euro ( formularul ) = total 256.5 euro, un car ne nervi si de emotii si mult timp pierdut.
    Poate o sa spuneti ca e putin, poate ca nu, insa indifirent care ar fi pretul serviciului pe care il oferi trebuie sa ai macar putin bun simt si respect, ca sa nu mai zic de omenie lucru din ce in ce mai rar in ziua de astazi.
    Aceasta este experienta descrisa pe scurt a tot ceea ce am trait si nu pot decat sa spun voi fi dispus sa platesc orict in plus numai sa nu mai trec prin asa ceva. Din pacate pe aceasta ruta nu zboara decat companii low cost si va trebui sa gasesc pe viitor o alta varianta, insa ceea ceva este clar, n-am sa mai apelez niciodata la serviciile aceste companii.
    Sunt convins ca alti pasagerii au avut poate experiente mult mai dezgustatoare insa singurul lucru pe care il putem face este nu le mai folosim serviciile.
    Toate cele bune!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.