Prietena mea cea mai bună din UK și cu mine avem un ongoing inside joke despre români legat de cum întotdeauna când ceri ajutor unui funcționar public, primul sau clasicul cel mai folosit răspuns este
NU SE POATE!
Râzând prea mult de acest lucru, am compus mai jos niște extrase din MFPR, Manualul Funcționarului Public Român, varianta 2018, cu mențiunea că aștept cu drag completări din propria voastră experiență:
Dragi studenți viitori angajați in domeniul public de stat, atunci când cineva vine și vă cere ceva neobișnuit, nu trebuie să stați și să judecați prin propriul filtru al gândirii această situație diferită de restul. Spuneți simplu ”nu se poate” și trimiteți omul acasă.
Deci dacă se ivește o situați pe care n-ați mai întâlnit-o, spuneți clar și răspicat NU-SE-POATE.
Nu trebuie să fiți flexibili deloc.
Nu trebuie să dați semne că ați vrea să fiți de ajutor.
Răspundeți monosilabic când vi se cere ceva.
NU răspundeți la salutul oamenilor, vreți să vă doară gura la sfârșitul zilei?! #protectiamuncii
Sigur, discutați cu colegele dumneavoastră despre probleme personale în timp ce aveți clienți în față la ghișeu. Oamenii sunt curioși, sigur îi interesează!
Sigur, discutați și la telefon sau pe whatsapp în timp ce serviți clienții.
Indiferent de ce dorește omul din fața voastră, dați-i să completeze o cerere. Cerere în care să-i cereți toaaate detaliile personale posibile și imposibile (adresă, buletin, nume cățel, grupă sanguină, ora la care face caca), toate ca să aveți dovada că e om și nu robot. Și abia după ce aveți toaaaate detaliile personale posibile vedeți ce scrie în josul cererii, deci ce vrea omul de fapt.
Cei care aveți posiblitatea (mă uit la Poșta Română), NU folosiți calculatoare! Ce-i în mână nu-i minciună, hârtia-i sfântă!
Cereți copii xerox după toate documentele posibile ale oamenilor. Dosarele alea n-o să se umple singure evăr!
Cum s-ar zice, încercați să încurcați cât mai mult oamenii și nu fiți proactivi deloc. Ei au timp de plimbări după foi și documente prin tot orașul, așa că profitați de asta.
Vorbiți urât cu oamenii, să le arătați cine-i șefu’!
Pentru fiecare dintre legile de mai sus primiți puncte. Cine stânge cele mai multe puncte primește titlul de funcționarul anului. Succes! 😀
Un top personal al celor mai horror oameni din categoriile de mai sus întâlniți de mine:
- vânzătoarele de bilete de la gara de nord
- femeile ce lucrează la poșta română
- vânzătoarele de bilete de la ratb
- vânzătoarele de bilete de la TNB
Observați un pattern?
Da, nici eu.
😀
PS: Acest articol este un pamflet și trebuie tratat ca atare. În caz de reacții adverse vă rugăm să faceți haz de necaz, căci supărările fac rău la ten.
3 Comments
Ingrid
May 19, 2018 at 7:34 AM????
Miss I.
May 20, 2018 at 9:02 AMNu uitați să întrebați, invariabil: ”Dosar cu șină aveți?”:))
Săptămâna trecută am vrut să plec de la aeroport cu 783-ul. Prietenul meu a văzut automatul pentru carduri RATB și am zis hai să verificăm cardul acolo, să nu mai mergem la ghișeu. În mod absoluuuut surprinzătooor, automatul nu funcționa, așa că l-am lăsat pe el cu bagajele și m-am dus până la urmă la gheretă. Îl aud cum îmi strigă în urmă: ”să întrebi și când pleacă următorul”. I-am zis că scrie programul pe afiș, am să mă uit acolo, însă avea și el dreptate, ni s-a întâmplat și să nu se respecte.
Ajung la ghișeu, o rog pe doamnă să-mi verifice cardul, apoi întreb cu un nod în stomac: ”îmi puteți spune, vă rog, și când pleacă următorul 783 sau măcar dacă e valabil programul de pe afiș?.
Răspuns (cu riduri de expresie încruntată): ”păi dacă așa scrie acolo?!”
Sper că doamna e mândră, a respectat cu succes regula: ”Nu trebuie să dați semne că ați vrea să fiți de ajutor.”
Ioana
May 20, 2018 at 10:00 AMAsta cu dosarul cu șină eu n-am pățit-o dar ai dreptate, am auzi-o la mai multă lume :)))
Iar legat de doamne de la RATB, na, nu știu ce să mai zic, eu nu mai am nicio așteptare omenească din partea lor :)) Sunt execrabile toate, n-avem noi cum să le civilizăm.