airbnb long stay
Featured Travel

Cum alegem cazări în vacanțele lungi. AirBnB long stay.

AirBnB este o platformă prin care îți poți închiria un apartament, casă, etc. în care să te cazezi atunci când mergi într-un oraș sau o țară nouă, din toată lumea. Există sub formă de site web sau aplicație de mobil.

Este o alternativă la hoteluri, care vine cu niște avantaje (de exemplu, preț deseori mai mic) și dezavantaje (de exemplu, nu ai mic dejun inclus ca la hotel sau nu îți face nimeni curat zilnic). Sistemul de funcționare e destul de simplu: un proprietar își încarcă proprietatea pe această aplicație, iar tu, în funcție de anumite filtre pe care le alegi, găsești proprietatea și ai opțiunea de a o rezerva dacă îți place și dacă ți se potrivește.

În cele mai multe cazuri proprietățile se închiriază integral, adică nu împarți casa cu nimeni (proprietarul locuiește în altă parte). Noi am ”testat” și varianta cu închiriat o cameră în casa cuiva, în Copenhaga, adică proprietarul și-a pus la dispoziție pe AirBnB o cameră din casa în care locuia și a trebuit să împărțim cu el bucătăria și baia. Deși proprietara a fost foarte drăguță, nu mi-a plăcut experiența, dar nu am găsit atunci altă variantă. E și asta o idee pentru cei care își doresc să călătorească cât mai budget-friendly sau pe cei mai sociabili decât mine. 😛

Noi afolosim AirBnB de mulți ani, să fie vreo 7. Am stat în cazări AirBnB atât în România, cât și în străinătate., atât pentru 2-3 zile, cât și pentru o lună .

Alegem acest sistem de cazare pentru că de cele mai multe ori este mai avantajos financiar decât un hotel. Există și aici un sistem de review-uri ca pe Booking: fiecare om care stă într-o cazare lasă la final niște păreri, iar asta îi ajută pe viitorii oameni interesați de o anumită proprietate să înțeleagă dacă descrierile și imaginile coincid cu realitatea. În felul acesta, n-am ajuns să avem dezamăgiri niciodată, întotdeauna am găsit proprietățile fix cum ne-am așteptat, cum au apărut în poze și cum au fost descrise în review-uri. AirBnb oferă cazări pentru toate buzunarele și preferințele.

Pe AirBnB primesc review-uri și chiriașii, adică noi, astfel încât proprietarii viitoarelor proprietăți pe care le închiriem să vadă ce experiență au avut cu noi și alți proprietari. Mi se pare fair!

AirBnB long stay

În vacanțele noastre pe termen lung (când suntem plecați o lună) stăm exclusiv în cazări AirBnB. Nu știu ce alte variante am avea. Hotel – exclus (avem nevoie de bucătărie să ne gătim, mașină de spălat să ne spălăm hainele), chirii clasice – aproape exclus (nu știu cine ar da chirie doar pt o lună).

Există opțiunea aceasta care se numește AirBnB long stay și care înseamnă că unii proprietarii ce își pun la dispoziție apartamentele pe platformă aleg să ofere discounturi atunci când un turist alege să rezerve proprietatea pentru minim o lună. Cred că treaba asta a apărut după pandemie, când lumea a început să lucreze mai mult remote.

Un turist care stă o lună într-o cazare este un lucru avantajos pentru proprietar, pentru că dacă apartamentul îi este ocupat o lună, proprietarul are practic o lună în care lui îi vin bani (adică apartamentul nu stă gol, lucru care reprezintă un risc pentru genul acesta de business), el neavând aproape nimic de făcut.

Altfel spus, dacă într-o lună un proprietar are 5 rezervări diferite într-un apartament, el are de făcut curat de 5 ori, după fiecare rezervare. Dacă într-o lună are o singură rezervare, el are de făcut curat o singură dată.

Ăsta pentru el e un cost: fie dpdv timp (dacă se ocupă singur de curățenie), fie dpdv bani (dacă are o firmă angajată să-i igienizeze apartamentul după fiecare turist).

Când am locuit în Nisa o lună, am stat într-un apartament găsit pe AirBnB. Înainte și în timpul cazării am comunicat cu proprietarul exclusiv prin mesageria AirBnB, ne-a scris să ne întrebe când ajungem, să ne ofere adresa exactă și să stabilim ora la care să ne întâlnim pentru a primi cheile. Pentru problemele care au apărut în apartament (de exemplu, într-o zi nu ne-a mai mers Wi-Fi), ne-a oferit suport foarte rapid. A fost foarte prietenos și binevoitor, exact așa cum scriseseră mulți alții în review-uri.

Apartamentul a fost la etajul 5 într-o clădire în stil mai vechi, fără lift, mobilat decent și foarte curat. Pereții erau destul de subțiri, dar am avut noroc, n-am avut vecini gălăgioși. Am avut mașină de spălat, astfel încât nu a fost nevoie să ne ducem foarte multe haine (și am putut călători light, după cum povesteam aici). Am avut și bucătărie unde ne-am gătit zilnic (apartamentul avea o bucătărie complet utilată, cum au mai toate), iar cumpărăturile le-am făcut de la un Carrefour local.

În AirBnb, utilitățile sunt întotdeauna incluse în preț. Altfel spus, pe lângă prețul cazării, tu nu mai plătești nimic pt curent, gaz, etc.

Cazarea din Nisa (AIrBnB long stay)
Cazarea din Nisa

Este in interesul proprietarilor să fie prietenoși și de ajutor, pentru că asta înseamnă că vor primi un review bun de la turist, lucru care îi va crește nota pe AirBnB și îi va mări șansele de a avea și mai mulți turiști în viitor. Așa că un proprietar neimplicat cred că nu are nicio șansă de ”supraviețuire” (noi nu am întâlnit).

Copiii

Prețul cazărilor pe AirBnB în general este fix. Ești întrebat în momentul rezervării câți oameni vor sta alături de tine, dar asta mai mult pentru ca aplicația să-ți poată sugera cazări cu suficiente paturi. Fiecare proprietar alege, când încarcă apartamentul pe aplicație, care este nr. maxim de oameni ce pot sta acolo simultan, în funcție de câte camere/paturi are.

Nu contează dacă vii cu copii sau nu, nu se plătește nimic în plus pentru ei. În cazul în care apartamentul se închiriază integral, prețul se plătește per propritate și nu per persoană.

Riscuri

Vacanțele long-stay vin cu un soi de risc în ceea ce privește proprietatea unde alegi să fii cazat, pentru că dacă nu ai ales bine, va trebui să stai o perioadă destul de lungă într-un loc care nu-ți place. Bineînțeles, dacă există probleme majore într-o cazare, supportul AirBnb poate să-ți chiar și restituie toți banii înapoi. Eu recunosc că plec cu emoții în vacanțele lungi, sper să aleg proprietăți bune, să fie curate, fără ”vicii asunse”, căci dacă nu mă simt bine acolo, mi se strică toată experiența. Și o lună nu e chiar puțin timp! 😀

***

Pentru noi până acum aceasta a fost varianța câștigătoare, cu experiențe bune care sperăm să rămână așa și în viitor. Sunt curioasă cum a fost și pentru voi. Ați avut experiențe deosebite? Folosiți acest serviciu? Aștept cu drag să-mi povestiți! 🙂

Dacă îți place conținutul acestui articol și vrei să vezi și altele similare, abonează-te pentru a primit un e-mail cu fiecare articol pe care îl voi posta.

Nu trimitem altfel de emailuri! Citește pagina noastră de confidențialitate.

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.