Articol: Cum transporți bicicleta cu avionul
Cycling

[Ghid complet] Cum transporți bicicleta cu avionul: împachetare, costuri, experiența la aeroport, tips&tricks

Am plecat într-o vacanță de o lună în Girona, un oraș din Spania unde este interzis să ajungi dacă nu te știi da pe bicicletă. 😛 Glumesc. Vrem să ne plimbă cu bicicletele foarte des acolo, pentru că o să fim în Mecca bicicletelor, așadar ne-am hotărât să le luăm cu noi. Închiriatul de bicicletă pe 30 de zile x 2 persoane este scump (vezi partea de costuri de la sfârșitul articolului), așa că le luăm pe ale noastre de acasă. Fetița noastră va călători într-un scaun de copil atașat de una din biciclete (cea care nu este de carbon).

Îți spun mai jos tot ce trebuie să știi despre cum transporți bicicleta cu avionul. Folosește cuprinsul de mai jos dacă te interesează doar anumite secțiuni.

Vă povestesc mai jos experiența noastră de la cumpărarea biletelor până la aterizarea la destinație.

Ce bilet cumpăr?

Noi am zburat cu WizzAir, deci ce scriu mai jos este în principiu aplicabil lor, dar cred că procesul este similar și la alte companii.

În momentul achiziției biletului de avion, este necesară cumpărarea opțiunii ”Echipament sportiv”. Taxa noastră a fost de 67 EUR / bicicletă / zbor, deci aprox. 270 EUR pentru 2 biciclete dus-întors. . Nu știu dacă această taxă este fixă sau dacă diferă în funcție de destinație.

Cum împachetez și pregătesc bicicleta pentru cală?

Împachetarea și pregătirea bicicletei reprezintă un proces mai complex în prima fază, dar nu foarte complicat. Am acordat atenție destul de mare protecției părților componente și a cutiei la interior pentru a ne mări șansele ca ele să ajungă intacte la destinație. (Update: au ajuns foarte bine și în Girona și înapoi acasă la București. 😀 )

Avem nevoie de o cutie pentru bicicletă. Există 2 variante aici:

  • fie o cutie de plastic sau policarbonat (hardcase) sau din material și cu cadru metalic la interior (softcase)
  • fie o cutie de carton (gen cum sunt expediate biciclete noi la/de la fabrică)

Noi am ales a doua variantă. Am vorbit la niște magazine de sport și am întrebat dacă nu au cutii de carton de biciclete de care nu mai au nevoie, ocazie cu care mulțumim AfiSport! 😀

Apoi procesul a fost după cum urmează:

  • Am pregătit câteva materiale: un sul de bubble wrap, folie stretch, scoci, spumă de protecție pt țevi (toate luate dintr-un magazin de bricolaj).
materiale necesare pentru pregătirea bicicletei pentru transportul cu avionul
  • Am dezmembrat pedalele. Am dat jos roata față și am dezumflat-o. Am dezumflat și roata din spate (dar nu am dat-o jos). Am dat jos șaua.
roata bicicletei dată jos înainte de împachetarea pentru transportul bicicletei cu avionul
roata bicicletei dezumflată înaintea împachetării bicicletei pentru transportul cu avionul
  • Am împachetat în spumă tot cadrul bicicletei și șaua (separat – adică am dat-o jos și apoi am învelit-o și pe ea)
cadrul bicicletei protejat cu spumă înaintea împachetării pentru transportul cu avionul
  • Roata dată jos n-am mai învelit-o în spumă, dar i-am protejat discul de frână.
discurile de frână protejate pentru transportul cu avionul al bicicletei
  • Am băgat cadrul în cutie, roata, șaua
bicicleta pusă în cutia de transport cu avionul
  • Am împachetat în bubble wrap și am pus în cutie: căștile (noi am călătorit cu trei bucăți), încălțămintea de bicicletă (două bucăți), apoi într-o cutie de pantofi care a încăput pe lățime lumini, 2xGarmin, pedale, radar și alte accesorii.
căști ambalate și puse în cutia de transport a bicicletei
alte accesorii ambalate în cutia bicicletei: ciclocomputer, ochelari, heart rate monitor, cabluri, radar
  • Am mai îndesat prin cutii, pe unde a mai rămas spațiu liber, niște haine, șlapi, sistem de purtare pentru copil, cizmulițe pt copil și alte obiecte random (urma să stăm acolo pentru o lună, așa că am profitat de spațiul din cutii).

Cum transporți bicicleta cu avionul: la aeroport în Otopeni

Ce scriu mai jos este valabil pentru aeroportul Otopeni (cred că procesul este similar și în alte aeroporturi).

Am dus bicicletele la aeroport cu duba unui prieten (nicio șansă să încapă în mașina noastră personală tip sedan). Am găsit un cărucior pentru bagaje, am pus cutiile pe el și ne-am îndreptat înspre check-in deskurile companiei aeriene.

Acolo am făcut check in bicicletelor – au primit etichete autocolante și au fost cântărite (parcă aveam limită de 30kg, de verificat pe site-ul companiei aeriene dacă vă interesează exact! – noi am fost undeva pe la 20kg/cutie).

Apoi am fost preluați de un angajat din aeroport care ne-a dus la un lift pentru bagaje agabaritice. Când am ajuns la lift, el a luat cutiile, a urcat cu ele (probabil undeva unde le-a scanat și predat spre îmbarcare) și a coborât apoi iar la noi să ne spună că totul este ok și putem merge spre securitate și porțile de îmbarcare.

Recomand să acordați niște timp extra în aeroport pentru acest pas, pentru că poate dura destul de mult să vină persoana care să vă ducă spre acel lift. Cel puțin în Otopeni nu mi s-a părut că ar fi așa obișnuiți cu procesul acesta de bagaje agabaritice, așa că timpul de așteptare poate fi și la noroc. Nu știu dacă ne-au luat mai repede (și) pentru că am avut un copil mic cu noi.

A fost bine că am scăpat relativ repede de cutii, că erau uriașe și a fost greu de circulat cu ele prin aeroportul aglomerat. 🙂

Cum transporți bicicleta cu avionul: la aterizare în Barcelona El Prat

Următoarea dată când ne-am văzut cutiile de bicicletă a fost la aterizare în aeroportul Barcelona El Prat. Aici ele nu au venit pe banda normală pe care au venit bagejele de la cală ale avionului nostru, ci au venit pe o bandă specială pentru bagaje agabaritice (belt 29). Înțeleg că întotdeauna se întâmplă așa, bagajele agabaritice NU vin pe banda unde vin bagajele zborului.

Am fost plăcut surprinși să vedem că bagajele au ajuns în condiții foarte bune, cutiile au fost intacte, doar folia suplimentară de la suprafață era ciupită în 2-3 locuri, nimic important. La aeroport ne-a așteptat un taxi tip mini-van care ne-a dus pe noi și pe biciclete spre destinația noastră finală, Girona. Taxi-ul l-am comandat cu câteva zile înainte, avem niște prieteni care locuiesc în Girona și ne-au dat ei contactul cuiva care face frecvent transport de oameni+biciclete din Barcelona în Girona (aprox. o oră și jumătate cu mașina).

O altă variantă (dar nu pentru noi) este să iei trenul din aeroportul El Prat până în gara Sants din Barcelona și apoi până în Girona. Deși cred că ar fi extrem de obositor, cred că asta ar merge doar dacă nu ai avea copil după tine și dacă bicicletele ți-ar fi ambalate în niște cutii speciale pt biciclete, care au și roți. Noi am fost cu cutii normale de carton și bebeluș, așa că pentru noi a fost absolut exclusă această variantă, aproape indiferent de cât ar fi costat taxiul (vezi mai jos costuri).

A doua zi ne-am asamblat bicicletele (bucuroși că totul a ajuns și la interior în stare f bună, nimic turtit sau lovit) și-am pornit la ture. 🙂

Întoarcerea în România

O lună mai târziu, în mult mai puțin timp de data asta (aproximativ 1.5h/bicicletă), am împachetat iar bicicletele când a trebui să venim înapoi în țară.

Am refolosit aproape tot (cutii, bubele wrap, spuma pentru cadru), de fapt tot ce am cumpărat nou dintr-un Leroy Merlin local a fost un sul de folie transparentă cu care am sigilat cutiile la exterior. Nu știu dacă folia asta a fost neapărat indispensabilă.

La fel ca la venire, și acum am avut un taxi care ne-a preluat din Girona și ne-a dus până la aeroportul Barcelona El Prat, terminalul 2B, de unde pleacă Wizz Air. Taxiul a venit și cu scaun pentru copil (nu vine default, trebuie cerut, dar nu costă nimic în plus).

În aeroport, similar ca la Otopeni, am mers la check-in deskurile zborului nostru unde am primit etichete pentru cutii, la fel ca orice bagaj de cală. Apoi am fost preluați de un angajat și duși într-o zonă separată unde cutiile au fost scanate și cântărite, iar după ce am primit ok-ul, le-am lăsat și am mers mai departe la security.

La aterizare în Otopeni

Fast forward câteva ore mai târziu, am ajuns în Otopeni, unde din păcate nu există nicăieri o bandă specială pentru bagaje agabaritice (sau orice fel de indicator în acest sens). În orice caz, pe noi cutiile de biciclete ne-au așteptat undeva lângă banda 1 (este vorba despre benzile pe care vin bagajele din avioane). Bagajele zborului nostru au venit pe altă bandă, deci și aici probabil că banda 1 este permanentă pentru acest gen de bagaje agabaritice, indiferent de unde zbori.

Din fericire și de data asta cutiile au ajuns în stare impecabilă, poate chiar mai bine decât la dus. Ne-am bucurat, motiv pentru care am decis că am voie să scriu acest articol cu sfaturi. :))))

Costuri pentru transportul bicicletei cu avionul

Costurile totale pe care le-am plătit cu această experiență au fost:

  • 270 EUR (două zboruri pentru două biciclete)
  • 150 EUR (taxi aeroport – Girona)
  • 150 EUR (taxi Girona – aeroport)
  • 20 EUR (materialele pentru împachetare, cumpărate din magazine de bricolaj gen Brico Depot, Leroy Merlin)

Totalul a fost de 590 EUR. Închirierea a 2 biciclete similare pentru aceeași perioadă de 30 de zile în Girona costă (acum în 2024) 2000 EUR.

În concluzie – merită să-ți transporți bicicleta personală cu avionul sau nu?

În urma acestei experiențe, aș putea să recomand cuiva interesat să facă mulți km cu bicicleta într-o altă țară să parcurgă următorii pași:

  • hotărăște-te cât timp vrei să fii plecat
  • caută pe net magazine care închiriază biciclete la destinația ta
  • fă o simulare și vezi cât costă inchiriatul bicicletei plus al altor accesorii de care ai putea avea nevoie (de exemplu, cască)
  • hotărăște dacă vrei/merită să zbori cu propria bicicletă sau e mai simplu să închiriezi
  • decide dacă vrei să faci asta one time sau mai des.

Din punctul meu de vedere în urma aceste experiențe în Girona, dacă vrei să călătorești cu bicicleta mai des, ar merita cumpărată o cutie specială pentru transport biciclete (adică să nu te chinui cu cutii de carton, ambalaje, etc. de fiecare dată). Nu am experiență aici, dar dacă vom ajunge să cumpărăm așa ceva la un moment dat, sigur voi povesti despre asta.

Pentru noi în mod clar a fost mai bună din toate punctele de vedere opțiunea zborului cu bicicletele, având în vedere că am stat în Girona o lună, dar pentru o vacanță mai scurtă cu siguranță am fi închiriat (cum am și făcut de altfel anul trecut, când am venit o săptămână tot în Girona).

Varianta cu cutiile de carton a fost de asemenea foarte bună, având în vedere că nu știam dacă vom mai vrea să facem genul acesta de plecări în viitor, adică altfel spus nu știam dacă vrem să cumpărăm niște cutii de biciclete care, unele bune, costă destul de mult. Acum știm: da, fără doar și poate! Cutiile noastre de carton s-au întors impecabile după 2 zboruri, așa că noi le păstrăm pentru o viitoare pleacare similară.

Oricum, orice alegeți, vă doresc distracție multă și dacă pot să vă ajut cu răspunsuri la anumite întrebări pe subiectul ăsta, o fac cu mare drag în zona de comentarii de mai jos. 😀

Dacă îți place conținutul acestui articol și vrei să vezi și altele similare, abonează-te pentru a primit un e-mail cu fiecare articol pe care îl voi posta.

Nu trimitem altfel de emailuri! Citește pagina noastră de confidențialitate.

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.