În 90% din cazurile când intru pe siteul vreunui magazin online găsesc undeva un pop-up care mă întreabă dacă vreau să mă abonez la newsletterul lor pentru a primi știri, noutăți, informații, discounturi, oferte, etc. Îmi place să fac cumpărături, îmi plac hainele, cosmeticele, chestiile nice, motiv pentru care atunci când văd ”Abonează-te aici pentru a primi discounturi […]” eu sunt ceva de genul
Numai că…
Problema este că deși eu am impresia întotdeauna că dându-le adresa mea de e-mail cumva ne-am împrietenit, cumva s-a creat o relație specială între noi și evident că o să primesc chestii la care restul lumii nu are acces, nu am primit niciodată așa cum m-am așteptat un e-mail în care să scrie Dragă Ioana, în acest e-mail ai voucherul de 50% reducere la orice cumpărături alegi tu să faci la noi pe site pentru că meriți mai mult ca oricine și pentru că suntem prieteni.
De fapt problema nu este că n-am primit emailul ăsta*, problema este că n-am primit aproape niciodată niciun discount așa cum mi-a fost promis – zic aproape pentru că unii mai dau 2-5-10% discount la prima comandă. Ceea ce e ceva! În schimb aflu întotdeauna prima despre ultimele noutăți și tendințe care sunt adăugate pe site-uri și pe care, fiind abonată, am ocazia unică de a le vedea în priemieră și cumpăra la fix același preț ca toată lumea.
Atunci când am intrat pe site-ul Chanel-ului și m-au rugat să mă abonez la newsletter pentru a primi ȘtiriNoutățiȘi OFERTE deja mă și vedeam, hai, nu chiar cu o geantă, dar măcar cu o eșarfă roșie, frumoasă, primită cadou de la ei pentru prietenii lor apropiați și abonați. Inutil să vă spun că după prea multe ȘtiriNoutoutățiȘi CAM ATÂT am rupt prietenia.
Cei mai amuzanți sunt cei de la WizzAir. Au și ei oferte sub formă de reduceri de preț pentru membrii lor înregistrați, singura problemă e că de regulă această ofertă vine fix cu o zi înaintea ofertei pentru, țineți-vă bine, restul lumii neînregistrate și neabonate la ei.
Cred că cel mai drept ar fi ca pop-up-urile să sune în felul următor, pentru a nu mai induce în eroare oamenii:
Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi pe e-mail, mai des decât te aștepți, știri pe care nu le vei citi niciodată, remindere când ni se pare că n-ai mai cumpărat de mult de la noi și foarte, foarte multe noutăți, oferte și promoții care vor fi afișate și pe pagina principală a site-ului, deci pe care oricum le vede oricine, înregistrat sau nu. Dar tu dă-ne oricum adresa ta de e-mail pentru a ne asigura că lucrurile astea ajung la tine și te rugăm mult să nu ne dai unsubscribe, dar noi oricum o să te înțelegem dac-o vei face pentru că așa am face și noi în locul tău cu adresele noastre personale.
Să ne auzim cu bine!
***
Să v-o zic pe aia dreaptă, așa cum nu merg la McDonald’s pentru rochii și sandale, așa nici la newsletterele magazinelor nu mă abonez pentru știri și noutăți. Ziceți și voi! 😛
Sursă foto 1, 2
*pe care încă îl aștept
11 Comments
Delia
June 8, 2018 at 10:35 PM50% ?? ohoo, ai vrea tu :)))
Ioana
June 9, 2018 at 8:36 AMA girl can always dream, nu? :)))))
Miss I.
June 10, 2018 at 11:51 AMSă știi că la Wizz e totuși fain să fii membru Discount Club sau cel puțin eu mă bucur mult de abonamentul ăla. Nu doar pentru că ai constant reducerea acordată de membership, dar chiar poți să beneficiezi de oferta asta care ține două zile. Și eu simțeam că e vrăjeală până când am pățit-o: nu ne-am decis în ziua cu reduceri doar pentru WDC, ne-am tot sucit și am zis ”lasă, că sunt reduse și mâine”, doar că, ce să vezi, a doua zi nu am mai găsit locuri disponibile la prețul din ofertă pe ruta aia 😀
Altfel, da, ne vând la minciuneleeee :))
Ioana
June 11, 2018 at 8:30 AMSi eu am fost membru WDC si luam cam toate biletele reduse cu 20% fata de ceilalti (indiferent daca era zi de reduceri sau nu), dar cand erau reduceri pentru toata lumea eu n-am observat nicio diferenta de pret intre ce plateam eu (cu WDC) si ceilalti (fara WDC, dar in ziua de reduceri). Dar daca tu ai vazut, inseamna ca ocazional or fi diferente 😀
Miss I.
June 11, 2018 at 9:29 AMDa, probabil se întâmplă doar ocazional și am avut eu “noroc” să nimeresc fix atunci :))
Natalia
June 18, 2018 at 9:36 PMDin ce am citit eu despre GDPR, ei ar trebui chiar sa anunte ca acelasi continut il poti gasi si pe site. Daca asa se intampla. Sunt curioasa cati vor respecta chestia asta :).
Ioana
June 19, 2018 at 8:45 AMApropo de asta, eu am primit e-mailuri de la siteuri carora NU le-am raspuns atunci cand mi-au trimis notificare de reabonare inainte de 25 mai bla bla… As vrea sa stiu cui ma adresez pentru a reclama situatiile astea, plus cea de care mentionezi tu, chiar sunt curioasa
Natalia
June 21, 2018 at 8:48 PMUpss, si eu inca trimit email-uri celor care nu mi-au raspuns cu reabonarea, dar i-am anuntat ca am nevoie de o luna sa fac update la lista. Am fost in concediu 3 sapt. Am o scuza. :)) Sper ca a fost citit email-ul. :))
Ioana
June 21, 2018 at 9:40 PMO, nuu la newslettere de pe bloguri ma refeream eu, mie-mi plac alea ca abia imi amintesc sa mai verific cate un articol (m-am convins deja cum e treaba cu Facebookul si cu reachul lui :)) )
Oana D.
June 29, 2018 at 3:27 PMMie chiar nu-mi place sa ma abonez, pt ca nu citesc niciodata acele newslettere si pt ca daca ma intereseaza ceva, caut direct pe site. Insa de cele mai multe ori cand e musai s-o fac, nu primesc mesaje doar de la magazinul in cauza, ci de la inca 5-10 site-uri partenere (detaliu de care nu am fost anuntata, cum ar fi normal), ceea ce consider a fi spam. Si cand ma dezabonez – chestie verificata! – dupa vreo 2-3 luni de liniste, newsletterele revin ca si cum nici nu le-as fi spus f*^k off de pe inboxul meu! Eu, sincer, nu vad rostul acestor newslettere – unele si agresive, in sensul ca vin de cateva ori pe zi! – si ma deranjeaza foarte mult cand intru pe unele site-uri care-mi cer sa ma abonez si altfel nu pot accesa continutul, pt ca acel pop-up nu dispare decat daca bagi casuta de email si dai submit. Bine. acum poate nu mai exista asa ceva, dar mi s-a intamplat in trecut.
Ioana
June 30, 2018 at 8:21 AMMai, sa stii ca eu am primit in continuare emailuri de la site-uri la care stiu SIGUR ca nu le-am raspuns atunci inate de GDPR cand m-au rugat sa ma reabonez. Am cautat pe net cum pot sa raportez si n-am gasit nimic…